Geen categorie

De nieuwe winkelfuncties van Bing benadrukken het vergelijken van winkelen

De bijgewerkte interface helpt de vergelijkingen te bereiken met Google Shopping, maar beide zoekmachines willen gebruikers functies en gegevens bieden die Amazon niet heeft. Bing heeft geaggregeerde beoordelingen, expertrecensies, productspecificaties en de mogelijkheid om historische prijzen van verkopers te vergelijken aan zijn winkelzoekmachine toegevoegd, kondigde het bedrijf donderdag aan.

Door op de zoekmachine marketing details in een winkelresultaat te klikken, gaat de gebruiker naar de detailpagina van Bing voor dat product. Daar kunnen gebruikers koopopties vergelijken, de prijsgeschiedenis bekijken, fragmenten van expertbeoordelingen bekijken en productspecificaties bekijken.

Waarom het ons kan schelen. Deze functies in één oogopslag kunnen het vergelijken van producten tussen producten vergemakkelijken. Historische prijsgegevens kunnen gebruikers ook helpen aankoopbeslissingen te nemen en marketeers informeren over hoe concurrerend hun prijzen zijn. Bovendien helpen deze updates Bing om pariteit te bereiken met (en in sommige opzichten te overtreffen) de zoekmogelijkheden van Google voor winkelen.

In de afgelopen jaren, en vooral sinds het veranderende consumentengedrag als gevolg van de coronavirus-pandemie resulteerde in een e-commerce-explosie, hebben Bing en Google meer middelen besteed aan het uitbreiden van hun winkelmogelijkheden. Hoewel Amazon het meest dominante platform in de sector blijft, bieden Bing en Google-gebruikers meer mogelijkheden om te vergelijken, zoals de mogelijkheid om zich aan te melden voor waarschuwingen wanneer de prijzen dalen.

Voor Bing en Google is een kritieke massa van deze zoekmachine marketing functies nodig om ze tot serieuze Amazon-concurrenten te maken. En zelfs als de zoekmachines dit bereiken, zal Amazon waarschijnlijk zijn positie als marktleider behouden dankzij onder meer de voordelen van het Prime-abonnement. Het succes voor de zoekmachine marketing lijkt echter niet op wat het voor Amazon doet, als ze betere winkelervaringen kunnen creëren en klanten geld kunnen besparen (door middel van functies zoals de eerdergenoemde waarschuwingen voor prijsdalingen of prijsvergelijkingstabellen), dan kunnen ze meer gebruikers aantrekken en verkoop meer advertenties.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *